Kan du ens kalla dig själv för läkare?

Jag hatar läkare, jag hatar Pilgården. När jag ringde imorse på telefontiden så fick jag en tid uppe på vårdcentralen klockan 14:30 som sagt. Vi var där ca fem minuter innan. Läkaren som jag skulle träffa sprang bara ut och in från sitt rum hela tiden. Efter ca tjugo minuter så frågade han om det var honom vi väntade på och det var det ju. Men då sa han att jag inte hade tid förens klockan kvart över tre.
Så patetiskt, de bokar en tid och när de inser att de inte hinner med så ställer de en ny tid för att inte få dålig publicering. Hallå, ska inte ni vara proffisionella?
Jaja, väl när klockan var kvart över tre så fick vi ju självklart inte tid så vi fick vänta i ytterligare tjugo minuter. Nu hade vi väntat på den där jävla doktorn i ca en timma.
När jag väl fick gå in så fick jag berätta hur jag kände mig och han ställde massa frågor, sen gick vi till ett annat rum och han undersökte mig och kände runt nacke/hals, magen armar, puls och allt vad det var. Fick ta blodprov, halsprov osv.
Efter ytterligare en timma så beslutade han sig att det inte var någonting. Men han var så dålig läkare som inte verkade kunna sin sak för fem öre. Han trodde en massa saker, och under de fem minuterna så fick jag höra en person säga aa, mm, vet inte, tror det, mer än vad jag någonsin trodde att jag skulle göra i mitt liv. Kunde inte hålla mig för skratt, det var ju synd om killen.
Han trodde som sagt inte att det var någonting men jag ska upp dit igen i veckan och ta ännu mer prover.
Men jag förstår inte hur en vanlig förkyldning kan leda till uppsvullnade lymfkörtlar, stor svullen halsmandel, dåsighet, trötthet, uppsvullen lever.

Jaja. Nog om det. Förutom att jag varit på vårdcentralen så har jag bara legat i sängen hela dagen och sovit. Vaknade i god tid till idol och bänkade mig framför tvn.
Nu sitter jag här och vill bara sova igen. Det här tar ju långsamt död på mig!


Kommentarer
Postat av: s

haha det låter som vi haft samma doktor ;) gustav nånting va? :E

2008-11-16 @ 21:05:54
URL: http://sandragrundin.blogg.se/
Postat av: s

haha ja usch, vänta bara tills han ska ringa dig och berätta om provsvaren ;)

2008-11-16 @ 22:09:15
URL: http://sandragrundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0