ABBA- det ny gamla IT!

Nu sitter jag och kollar på Idol och jag ångrar verkligen inte att det blev en hemma kväll. När jag fick reda på kvällens tema blev jag verkligen super glad! Kvällens tema blev Abba och kan det bli bättre än det? Ett sjukt roligt, bra och intressant tema!
Alla deltagare har inte sjungit än men gosh vad bra delar utav de som uppträtt varit! LouLou och min älskling Lars kunde väll varit bättre. Och jag måste bara säga att jag blev grymt besviken på vad Lars gjort med sig själv denna kväll, ursäkta men hur fan såg han ut? Lars som brukar vara så charmig och söt hade plötsligt förvandlats till en blandning av Johnny Depps film karaktärer Sweeney Todd och Edward Scissorshands. Hoppas han inte gör om det detta misstag för då blir jag inte längre hans fan.

Men allvarligt, Abba är så jävla kult och så underskattat utav oss ungdomar. Jag önskar verkligen att jag levde på den tiden då Abba fortfarande var inne, turnerade, släppte nya skivor och var det som alla snackade om.
Tänk känslan att stå på en Abba konsert och sjunga med till SOS, Lay your love on me, Dancing queen och alla andra urbra låtar. Kan inte komma på någon som jag faktiskt tycker är dålig.
Det enda jag kan säga att enligt mig är Abba så jävla inne och så bäst. Lätt några utav musikens legender, så spektakulärt.
Tillsammans med Elvis Presley, John Lennon, Johnny  Cash, Guns N' Roses, har de lagt en stadig grund för musikens riktiga början. Dessa kommer aldrig att dö ut, hoppas jag i alla fall. Det är de här personerna som har gett musiken en annan slags mening, de är musikens skapare.



Peace out honey!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0