En konsting turn på lördags morgonen?

Måste säga att jag är ju inget direkt fan av att vakna tidigt. Det här är så olikt mig så att det nästan skriker om det.
Somnade runt halv tre igår och vaknar upp klockan halv fem, det är inte någonting annat än onormalt. Känns lite skumt faktiskt, men det är väll konsekvensen av att dricka den koffein rika drycken så fint kallad Kaffe.
Nu när jag vaknat så här tidigt har jag ingenaning om vad jag ska göra, finns ju inte direkt så många alternativ. Kan inte heller somna om, för om det vore möjligt hade jag gjort det för länge sedan. Men jag får väll sysselsätta mig med olika aktiviteter tills mamma vaknar och kanske åker till mormor så att jag kan följa med dit och hälsa på.

Måste också bara säga att min scroller på touchpaden inatt fick någon slags "jag vill inte vara med i leken längre" tanke och flippade ur totalt och slutade fungera, detta är oerhört jobbigt när man hela tiden måste flytta muspekaren till scrollern som finns på sidan av skärmen istället. Detta tar upp för mycket tid för att hela tiden hålla på att flytta muspekaren så fort man vill se mer utav en sida. Men det är ju bara vad jag tycker.

Dagen idag är inte så värst planerad. Fårse vad det bjuds på, vår käre Michael Kallbäck kommer ju återigen på ett kärt återbesök här i Degerfors. Så det kan vankas festligheter, men det är upp till ödet att bestämma!
Inte för att byta ämne men visste ni att forskarna har fastställt att det så kallade "fri vilja" bara är en utav människans illusioner? Att det är bevisat att du har ingen fri vilja utan allting faktiskt är bestämt.
Vet inte hur jag ska relatera till det faktiskt.
Men jag tror att vi skriver vår egna historia. Varje gång vi vet hur det slutar, så har vi fel.
Turen kanske finns någonstans mellan planering, slumpen och den frid det innebär att veta att man kan inte veta allt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0