Ge mig skidåkning!

Nu sitter jag här med mitt morgon kaffe och chips och gör den vanliga morgon rutiten. Chips är dock bara ett tillägg idag.
Men jag väntar på att klockan ska bli lite mer så att jag kan stänga ihop datorn och packa ner den, sen måste jag packa ner gympa kläder också. Jag orkar verkligen inte ha gympa idag, visst det kan vara redigt kul men jag orkar verkligen bara inte. Usch!
Bussen går 5 över halv 8 idag, och det innebär bussbyte i karlskoga, det finns fan inget jobbigare än det. När det är såpass kallt ute och man suttit inne i en varm buss för att sedan gå ut ur den och smällas till av den där bedrövliga kylan. Nej, det är inte riktigt min grej med det här.
Längtar verkligen tills hösten är slut, höst innebär bara regn, blås och kyla. Man vet aldrig när man behöver ett schyst paraply, och då jag inte har med mig det, ja det är då det så klart ska börja regna.
Därför föredrar jag vintern mycket mera, då vet man att det kan komma att snöa så man går klädd för det hela tiden. Plus att det är mycket mysigare med vinter och mycket mer roliga aktiviteter.
Man inväntar julafton, pyntar och har det mysigt. Lucia är också faktiskt ganska mysigt.
Sedan är det ju all pulka åkning, i bakar efter bilar, ja allt vad det nu är. Sen är det ju det där som gör vintern till så jäääävla rolig! Skidåkning, herregud vad jag längtar till vinter nu!! Bara glida ner i backen på ett par slalom skidor, åka i en riktigt skön backe med perfekt snö och bara svepa förbi allt och alla! Finns det något roligare än skidor egentligen? Nej jag tror fan inte det.
Kommer ihåg när vi var i säfsen med skolan i vintras,  gud vad kul vi hade! Haha, skulle testa oss på snowboard men det hann jag ju inte göra, för att min bräda gick sönder och jag var tvungen att gå tillbaka med den och ta en ny, och vid det laget hade Lou och Anne redan kommit upp i backarna. Väl när jag kom fram så ringde jag dem och de var kvar i backen och kom inte ner, jahopp tänkte jag då får jag väll vänta här då. Jag väntade och väntade och tillslut kom de ner och då hade de bestämt sig för att ta skidor istället, så det var bara för mig att också ta skidor. Mig på en snowboard själv i backen hade nog inte varit det allra roligaste skulle jag tro, kunde ha slutat i en del olyckor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0