Homo erectus?

Okej, nu efter att jag kollat på Johan Glans film "Johan Glans world tour of skåne" kan jag lätt konstatera att jag har en fråga som jag kommer grubbla på i evigheter.
Han tog upp det där med de första människornas tänkande. Vi människor som lever i denna tid, och en bra tid tillbaka, ja vi tänker ju med vårat språk. Om vi ser en jävligt ful jävel, då tänker ju vi "helvete vad ful han är!". Där använder vi ju som sagt ett språk att tänka med.
Men förr när inte språket fanns, hur i helskotta tänkte man då? När du såg en sten så kallade du stenen "ugga ugga", när du såg en hjort kallade du hjorten "ugga ugga", när det regnade så kallade du regnet "ugga ugga". Ja, det var kanske deras enda sätt att uttrycka sig på. Så jag undrar hur de egentligen tänkte utan ett språk. Men jag kommer fan inte fram till något vettigt förutom att de lär ha varit sinnes förvirrade!


Kommentarer
Postat av: jennifer

skönt o höra:) Bara bra här med, händer i helgen då? Puss

2008-10-31 @ 13:44:28
URL: http://bluue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0