Tandborstar=Smuts

Nyss när jag borstade tänderna så kom jag på att tandborstar är fan jävligt ohygieniska.
Man slänger på lite tandkräm på borsten och borstar gaddarna rena från all smuts och bakterier. Och vad gör man när man är klar med den då? Jo man sköljer av den med lite vatten och ställer tillbaka den till sitt vanliga ställe där den får stå tills nästa gång du ska trycka in den bland all smuts igen.
Tänk om vi skulle göra samma sak med ett drickglas? Du tar ett glas mjölk/cola/kaffe eller vad som helst, sedan blaskar du bara ur glaset med lite kallt vatten och ställer tillbaka det i skåpet igen. Det är ju faktiskt ganska äckligt.
Jag tror nog att jag ska köpa något billigt pack med tandborstar och byta varannan dag eller något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0