För eller emot päls?

Nu sitter jag på svenskan. Vi ska börja att skriva en novellanalys.
Novellen handlar om päls och hur mycket det identifierade rika personer och respekt.
Nu med tanka på päls. Jag är egentligen emot päls på ett sätt, beroende på HUR de dödats. Endel djur skjuts endast för pälsens skull, och det skulle jag inte köpa. Sen är det vissa saker som skinn osv som görs till kläder efter att djuren slaktats. Det skulle jag däremot kunna använda. För då har i alla fall fåret/kon eller vad det nu än är, först och främst slaktats för matens skull. Sen är det bara dåligt om man inte använder så mycket som möjligt från djuret. När man ändå dödat det ska man tavara på så mycket som möjligt!
Vad tycker du? Skulle du kunna använda päls?
Nu ska jag fortsätta med analysen!
Ha en bra dag.


Kommentarer
Postat av: bella

Jag bär inga lik runt halsen så svaret på den frågan är NEJ! :) Inga döda djur, äter dom inte heller! :)

2009-01-28 @ 00:24:37
URL: http://buus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0