Öppen homosexualitet är modigt!

Det här har jag tänkt på länge, men min vän Timmie hann att ta upp det före mig, men det stoppar mig inte från att jag själv med ska göra det. Det handlar alltså om homosexuella personer, eller, folk som har ett problem med homosexuella.
Oftast är det killar jag har hört saker och ting komma ifrån. Jag har aldrig hört det från en tjej, det är antagligen därför jag kommer att "attackera" killarna mer i detta inlägg. Dock finns det säkert många tjejer som har samma problem men bara ingen som har sagt det till mig.
Att ni säger att lebbsex, det är så JÄÄÄVLA sexigt, finns inget bättre. Dagen efter ser ni två män gå hand i hand på stan. Helt plötsligt kommer det ut, "jävel vad äckligt med bögar, de borde fan skjutas". Men säg mig, borde inte de som är lesbiska också skjutas i sådana fall? Om ni tycker att bögar är äckliga, då bör ni tycka att lebbar också är minst lika äckliga. Det är ingen skillnad, jo, könet, det är en skillnad. Men vafan, folk har väll ändå samma rättigheter?
Sånt där stör mig verkligen. Allting som har med att man är emot homosexuella människor. Visst, jag kan hålla med om att alla har olika åsikter, MEN det finns ingen som helst anledning till att man ska yttra sådana åsikter. Det leder bara till att folk kan bli jävligt sårade, och folk som är homosexuella vågar inte gå ut med att de är de. Just för att folk inte kan hålla inne vad de tycker.
Men vad är det att vara emot? De är precis lika mycket människa som du och jag. Det är ingenting de väljer att vara, när de föds är det ju inte direkt som att de ploppar ut och säger "JA, jag ska bli homosexuell! För då kanske jag blir mobbad i resten utav mitt liv. Kör hårt!".
Hur många är det inte som håller det  inne, att de är homo, bara för att de är rädda för vad folk tycker. Borde det verkligen vara så tycker ni? Det tycker inte jag, det är inte rätt när folk ska gå och vara rädda för att vara sig själva.
Tänk om det skulle handla om något helt annat. Vi säger en maträtt på McD. Låt oss säga att de vanliga hamburgarna på McD. är någonting alla behöver, du nästan lever för dem. 
De flesta äter de vanliga hamburgarna, men sedan är det folk som tycker om cheeseburgaren isället, och avskyr de vanliga. Så då antingen skiter de i att äta hamburgaren, de äter fast de inte tycker om, eller så vågar de ta den där Cheeseburgaren. Väl när personen tagit den så får den snea blickar, glåpord kastas bakom ryggen på personen osv.
Men det är ingenting han/hon egentligen kan rå för. Eller hur! Människor gillar olika saker, vare sig de vill eller inte.
Vi alla är individer, vi gillar olika saker, vi går igång på olika saker, vi ser olika ut. Det är så vi är skapade, låt folk få vara sig själva.
Jag tycker att det är coolt att våga vara homosexuell.



Jag har hört berättas om en man som fann slokande och döende träd, buskar och blommor när han gick ut i sin trädgård.

Eken sa att den var döende därför att den inte kunde bli lika hög som tallen.

Då han vände sig till tallen fick han veta att den slokade därför att den inte hade druvor som vinrankan.

Vinrankan var döende - därför att den inte blommade som rosenbusken och så vidare.

Tillslut hittade han en växt, en pensé som blommade och såg lika fräsch ut som alltid.

Han fick följande svar på sin fråga:

- Jag tog för givet att du ville ha en pensé när du planterade mig. Om du ville ha en ek hade du planterat en ek. Om du hade velat ha en vinranka eller en ros hade du planterat det. Så jag tänkte att eftersom jag inte kan vara någonting annat än det jag är, ska jag försöka vara det efter min bästa förmåga.

Lärdomen av detta är att , du är här för att denna existens behöver dig så som du är! Annars skulle någon annan ha varit här. Du uppfyller någonting väsentligt, så som du är... Se bara på dig själv. Du kan bara vara den du är! Det finns inte någon möjlighet för dig att vara någon annan. Du kan antingen njuta av den du är och blomstra, eller fördöma det och vissna bort.


Kommentarer
Postat av: josephine

sv: men precis, asså jag fattar inte hur folk tänker längre :/ om dom nu tänker överhuvudtaget ? jag har haft det jätte bra :) dudå? :D

2009-01-03 @ 21:29:32
URL: http://stjupid.blogg.se/
Postat av: T r i x i e

håller med dig på ditt inlägg!



jo min jul har varit OK, och du har så rätt, det är verkligen överskattat!

2009-01-04 @ 11:13:07
URL: http://triix.blogg.se/
Postat av: falk

bögar o burgare is the shit!

2009-01-05 @ 16:40:11
URL: http://patrikfalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0